پلتفرم غیرمتمرکز لیسک

یکشنبه, ۲۶ بهمن ۹۹

لیسک LSK

لیسک یک شبکه غیرمتمرکز است که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد شده است. بر خلاف سیستم قرارداد هوشمند اتریوم، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از پلتفرم لیسک طیف گسترده ای از برنامه ها را بسازند و آنها را در زنجیره های جانبی سفارشی اجرا کنند.

-تاریخ راه اندازی: 22 فوریه 2016

-ارزش افزوده پس از عرضه اولیه: 5.88 میلیون دلار

-قابلیت استخراج: DPoS

-بنیانگذاران: مکس کوردک، الیور بددوز

-مشاوران: چارلز هوسکینسون (مدیرعامل شرکت کاردانو)، استیون نرایوف (کارآفرین)

-فورک کد مادر: Crypti

-نوع: پلتفرم

لیسک یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می دهد برنامه هایی را ایجاد و توزیع کنند. برخلاف سیستم قرارداد هوشمند اتریوم، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از پلتفرم لیسک طیف گسترده ای از برنامه ها را بسازند و آنها را در زنجیره های جانبی سفارشی اجرا کنند.

همچنین می توان برای هر زنجیره جانبی رمزهای سفارشی را در پلتفرم لیسک ایجاد کرد. این ارز دیجیتال را می توان با سایر پلتفرم های بلاکچین مانند اتریوم یا نئو قابل قیاس دانست.

تکنولوژی

چشم انداز لیسک این است که بلاکچین بیشتر در دسترس باشد و به پذیرش افراد بیشتری برسد. برای ساده سازی تجربه کاربری، ای ارز سعی دارد SDK (کیت توسعه نرم افزار) را در جاوا اسکریپت، یک زبان برنامه نویسی که بسیاری از توسعه دهندگان از قبل با آن آشنا هستند، بسازد. SDK به منظور جذب کاربران بیشتر روی پشتیبانی از توسعه دهندگان و مستندات عمیق متمرکز خواهد شد.

زنجیره های جانبی

در حال حاضر در صنعت بلاکچین، بحث در مورد بلاکچین های عمومی و خصوصی بین افراد جامعه وجود دارد. نمونه های مشهور بلاکچین های عمومی بیت کوین و اتریوم و پرفکت مانی هستند که تمام اطلاعات معاملات در آنها به طور عمومی قابل مشاهده است.

لیسک با مجاز کردن زنجیره های جانبی، که در آن کاربران می توانند بلاکچین خود را براساس مشخصات سفارشی راه اندازی کنند، این مشکل را حل می کند. برخلاف اتریوم که از قراردادهای هوشمند استفاده می کند، هر یک از این شبکه های جانبی بصورت سفارشی ساخته می شوند تا ویژگی ها و برنامه ها را پیاده سازی کرده و بر اساس توکن های خود اجرا شوند.

ایده زنجیره های جانبی می تواند برای شرکت هایی که می خواهند برنامه بلاکچین خود را با ویژگی های سفارشی ایجاد کنند بسیار جذاب باشد. از آنجا که زنجیره اضافی برای پردازش معاملات به شبکه اصلی پاسخ نمی دهد، کاهش سرعت شبکه اصلی لیسک مشکلی در زنجیره جانبی ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این، شرکت ها ممکن است بخواهند زنجیره خصوصی خود را اداره کنند، جایی که معاملات برای عموم قابل مشاهده نیستند.

 



  • لیسک,

{{-- --}}