از اتریوم چه می دانید؟

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۹۹

اتریوم چگونه تعریف می شود؟

 اتریوم پلتفرم نرم افزاری باز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. کاربران پلتفرم  اتریوم می توانند برنامه های غیرمتمرکز را بدون ایجاد یک بلاک چین برای خود بسازند و گسترش دهند.

  اتریوم یک بستر غیر متمرکز با قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند است. هوشمندی این سامانه به معنای عدم نیاز به پیاده‌سازی در فناوری بلاک‌چین است. با استفاده از این ساختار پس از پیاده‌سازی یک برنامه اتریوم، این برنامه قابلیت توقف حتی توسط خالق آن را هم ندارد.

  • تاریخ راه اندازی: 30 جولای 2014
  • رشد از زمان عرضه اولیه: 18.4 میلیون دلار
  • قابلیت استخراج: PoW، PoS
  • بنیانگذاران: ویتالیک بوترین، آنتونی دی لوریو، گاوین وود، جوزف لوبین، جفری ویکل، میهای آلیسی، امیر چتریت، چارلز هوسکینسون
  • ارزهای مرتبط:  اتریوم کلاسیک
  • نوع: پلتفرم

 

قراردادهای هوشمند اتریوم

قراردادهای هوشمند نوعی کد برنامه نویسی پیاده سازی شده روی بلاک چین است. پیش از درک مفهوم قراردادهای هوشمند باید ابتدا مفهوم قرارداد معمولی را به خوبی درک کرده باشیم.

  • قرارداد معمولی: قراردادهای معمولی انجام شده در فضای کامپوتری توسط کدهای ثابت خوانده می شوند و برای اجرا به واسطه هایی مانند سرور متمرکز احتیاج دارند.
  • در قراردادهای هوشمند، هیچ واسطه و کنترل گری وجود ندارد و به محض اجرای کد، کنترل ان تحت نظر همه اعضای بلاک چین است. در قراردادهای هوشمند تنها عامل کنترل شده تراکنش ورودی است. و پس از آن دیگر هیچ نیازی به کنترل یا نظارت کسی نیست.

 

کارکرد شبکه اتریوم

هر تغییری در اطلاعات ثبت شده در شبکه اتریوم نیازمند موافقت تمام مشارکت کنندگان است. پس میتوان نتیجه گرفت با افزایش تعداد ماینرها امنیت و اعتماد شبکه نیز بیشتر می شود. روند ثبت اطلاعات در شبکه اتریوم شامل سه مرحله است:

  • مرحله اول: نوشتن کدها در زبانی مانند سالیدیتی
  • مرحله دوم: تبدیل کدها به بایت کد
  • مرحله سوم: اجرای کدها در ماشین مجازی اتریوم

 

اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری باز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. کاربران این پلتفرم می توانند برنامه های غیرمتمرکز را بدون ایجاد یک بلاک چین برای خود بسازند و گسترش دهند. با استفاده از قراردادهای هوشمند، توسعه دهندگان می توانند ارزهای خود را در  اتریوم راه اندازی کنند.

 اتریوم از زنجیره بلوکی عمومی غیرمتمرکز مشابه بیت کوین استفاده می کند. در حالی که اتریوم با الگوریتم استخراج Proof-of-Work شروع به کار کرد، به آرامی در حال پیاده سازی الگوریتم Proof-of-work است. ویتالیک بوترین، به همراه سایر اعضای موسس، این پروژه را در سال 2014 آغاز کردند. ویتالیک اعتبار اتریوم در نظر گرفته می شود و اغلب پروژه هایی را که در صدر شبکه اتریوم کار می کنند، توصیه می کند.

 

قراردادهای هوشمند

کاربران شبکه اتریوم می توانند قراردادهای هوشمندی را ایجاد و از آنها استفاده کنند که این ها ابزارهای منبع باز در بلاک چین اتریوم هستند. این قراردادهای هوشمند قوانینی را تعیین کرده اند که باید رعایت شوند و همه قوانین باید در معرض دید عموم قرار گیرند.

بسیاری از طرفداران اتریوم معتقدند که قراردادهای هوشمند می توانند جایگزین واسطه ها در صنایع سنتی شوند. قراردادهای هوشمند توانایی تکمیل وظایفی از قبیل اتصال خریداران و فروشندگان، تأمین پرداخت های بیمه و اجرای پرداخت حقوق به کارمندان را دارند.

 

اتر

اتر واحد ارز دیجیتال برای پردازش تمام عملیات در شبکه اتریوم استفاده می شود. تمام معاملات در آن دارای کارمزدی هستند که بر حسب واحد گاز اندازه گیری می شوند. گاز مقدار اتریوم را اندازه گیری می کند که باید به عنوان کارمزد پرداخت شود. قیمت گاز بسته به تقاضا و حجم معاملات می تواند تغییر کند که البته این روزها یافتن امن ترین و ارزان ترین روش ها برای خرید پرفکت مانی، اتریوم، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به یکی از دغدغه های اصلی افراد تبدیل شده است.

 

عرضه اولیه ارزها

بسیاری از استارت آپ های بلاک چین می دانند که استفاده از عرضه اولیه ارزها (ICO) راهی عالی برای جمع آوری پول است. استارت آپ ها می توانند یک توکن (ارز) ایجاد کنند و آنها را در ازای مقداری اتر بفروشند تا پروژه های خود را تأمین مالی کنند. این توکن عملکرد خاصی از راه اندازی را نشان خواهد داد. به عنوان مثال ارز Golem می تواند برای پرداخت هزینه محاسبات و ارز Filecoin می تواند برای پرداخت هزینه ذخیره سازی غیرمتمرکز استفاده شود.

با توسعه پروژه و افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال، ارزش این ارز بیشتر می شود. سرمایه گذاران اولیه وقتی این ارز را می فروشند، در ازای سرمایه گذاری اولیه خود پاداش می گیرند. خود اتریوم عرضه اولیه ای را ارائه داد که ارزش کنونی آن تا بالای 18 میلیون دلار رسیده است، هر اتر را با قیمت 0.3 دلار فروخته میشود.

 

 



  • اتریوم,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}