پیدایش بیت کوین کش

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۹۹

پیدایش بیت کوین کش

بیت کوین کش زیر مجموعه ای از بیت کوین است که در آگوست سال 2017 ایجاد شد. بیت کوین کش عموما توسط جیهان وو از شرکت Bitmain و روگر ور رهبری شد که به دنبال سرعت بخشیدن به معاملات، با افزایش پارامتر اندازه بلاک بیت کوین، است.

-تاریخ راه اندازی: 1 آگوست 2017

-قابلیت استخراج: PoW

-بنیانگذاران: جیهان وو (مدیر عامل Bitmain)، روگر ور (مدیر عامل Bitcoin.com)

-فورک اصلی: بیت کوین

-نوع: ارز

بیت کوین کش زیر مجموعه ای از بیت کوین است که در آگوست سال 2017 ایجاد شد. بیت کوین کش عموما توسط جیهان وو از شرکت Bitmain و روگر ور رهبری شد که به دنبال سرعت بخشیدن به معاملات، با افزایش پارامتر اندازه بلاک بیت کوین از یک مگابایت به هشت مگابایت، است. این ارز Segregated Witness (SegWit)، اصلاحی در کد که به منظور آزاد سازی فضای بلاک و افزایش سرعت تراکنش طراحی شده است، را نیز حذف می کند.

 

مقیاس بندی بیت کوین کش

با محبوبیت روزافزون بیت کوین، کنترل تعداد معاملات برای شبکه به شدت سختتر می شد. مدت زمان انجام معاملات بیشتر و بیشتر می شد و هزینه ها نیز سر به فلک می کشید. این یک اخطار بزرگ برای بخش پشتیبانی بیت کوین ایجاد کرد. کاربران می دانستند که اگر بیت کوین بخواهد خود را با جریان اصلی تطبیق دهد، لازم است که در ابتدا مقیاس بندی شود. دو پیشنهاد اصلی برای حل مشکلات مقیاس گذاری بیت کوین مطرح شد. اولین راه حل Segwit بود، که قصد داشت با کاهش حجم معاملات در یک بلاک مشکل معاملات کند و کارمزد بالا را حل کند. مورد دوم افزایش اندازه بلاک بود، در نتیجه تراکنش های بیشتری می‌توانست در داخل هر بلاک انجام شود، اما راه حل دیگری به نام بیت کوین کش نیز در این بین وجود داشت.

 

ایجاد بیت کوین کش

با این وجود، بر سر انتخاب راه حل بهتر اختلافات داخلی به وجود آمد. در صورت عدم توافق جمعی شبکه، به روزرسانی ها در کد بیت کوین قابل پردازش نبود. سرانجام، تیم توسعه دهنده بیت کوین ایده UASF (معروف به فورک فعال شده توسط کاربر) با نامBIP148  را مطرح کرد.

BIP148 یک فورک فعال شده توسط کاربر است به این معنی که توسط کاربران فعال می شود تا ماینرها. این ایده اظهار می دارد که تمام نودهای کامل در شبکه، تمام بلاک هایی را که بدون نهادینه شدن SegWit در آن ایجاد شده باشند، رد می کند. هدف از این ایده این است که به استخراج کنندگان انگیزه داده شود تا فعال سازی Segwit را در بلاک هایی که استخراج می کنند، به عنوان بخشی از سیستم، قرار دهند.

با توجه به نظریه هماهنگی، اکثر ماینرها مجبور به قبول SegWit و پیروی از آن خواهند شد. اما این نگرانی جدی ایجاد کرد. اگر این تغییر و تحولات بصورت هموار رخ ندهد و باعث از هم پاشیدن زنجیره شود، چه می شود؟ این می تواند برای کل شبکه بیت کوین یک فاجعه به وجود آورد. این دقیقا همان مسئله مطرح شده توسط جیهان وو، بنیانگذار شرکت استخراج بیت کوین Bitmain، است. بنابراین، به عنوان یک برنامه احتمالی برایBIP148 ، Bitmain یک UAHF (معروف به هارد فورک فعال شده توسط کاربر) را پیشنهاد داد.

هارد فورک فعال شده توسط کاربر پیشنهادی از سوی Bitmain است که به بلاک ها ابعاد بیشتری (8 مگابایت) اختصاص می دهد. از آنجا که این یک هارد فورک است، زنجیره با بقیه بلاکچین بیت کوین سازگار نخواهد بود. جیهان، به همراه مبلغ قدیمی بیت کوین راجر ور، این رویکرد را به عنوان یک فرار داوطلبانه برای هر کسی که علاقه مند به دنبال کردن پیشنهاد 148BIP نیست، تصور کرد. این پیشنهاد بهبیت کوین کشتبدیل شد.

 

 به طور خلاصه می توان گفت:

بیت کوین کش در آگوست سال ۲۰۱۷ به دنبال سرعت بخشیدن به معاملات و از طریق یک فورک سخت (یعنی پروتکل‌های بلاک‌چین به گونه ای تغییر کنند که با پروتکل های قدیمی شبکه سازگار نباشند) از بلاک‌چین بیت‌کوین متولد شد.

دو رمز ارز دیگر نیز در سال ۲۰۱۸ از یک فورک سخت از بیت کوین کش به نام‌های بیت کوین اس‌وی و بیت کوین ای‌بی‌اس به وجود آمدند. امکان پردازش همزمان تراکنش‌های بیشتری در آن وجود دارد چرا که در آن بلاک‌های بزرگتری نسبت به بیت‌کوین وجود دارد

در بیت‌کوین اندازه هر بلاک یک مگابایت بود که در بیت کوین کش برای گنجاندن تراکنش‌های بیشتر در هر بلاک، هر بلاک بین ۸ تا۳۲ مگابایت است و حداکثر تعداد تراکنش‌های ثبت شده در بلاک‌های آن توانایی رسیدن به ۲۵۰۰۰ عدد را هم دارد.

 

قابلیت های بیت‌کوین کش:

-ارسال و دریافت

بیت کوین کش را می توانید مستقیما و با هزینه تراکنش بسیار پایین از فردی دریافت یا به فردی ارسال کنید که در آن نیازی به حضور شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک نیست.

-روش پرداخت

می‌توان از آن مانند بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده کرد؛ اما به دلیل جدی بودن، این ارز هنوز تو لازم را دریافت نکرده است.

-سرمایه‌گذاری

این ارز نیز مانند باقی ارزهای دیجیتال دیگر نوسان زیادی دارد که می‌تواند به عنوان یک روش کسب درآمد در نظر گرفته شود.

 

تراکنش‌های بدون تایید یا Zero Confirmation

تراکنش‌های بدون تایید یا Zero Confirmation در بیت کوین کش آن دسته از تراکنش‌هایی هستند که هنوز بر روی بلاک‌چین ثبت نشده‌اند، با این‌حال فروشنده می‌تواند آن تراکنش را یک تراکنش دریافت شده در نظر گیرد.

ویژگی هایی که بیت کوین کش را به گزینه ای مناسب برای انجام تراکنش‌های بدون تایید تبدیل کرده است:

  1. حذف کردن امکان جایگزینی تراکنش
  2. اعطای فضای بسیار زیاد حتی برای تراکنش‌هایی با کارمزد اندک
  3. ثابت بودن زمان تأیید تراکنش‌ها

 

اما نکته اینجاست که می‌توان پس از ارسال یک تراکنش برای فروشنده، تراکنش برگشت را مجدداً به شبکه ارسال، و هر بیت‌کوین را دوبار خرج نمود که به آن حمله دوبار خرج کردن یا Double Spending Attack می‌گویند.

 

 



  • بیت کوین کش چیست,
  • بیت کوین کش,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}