بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال

جمعه, ۲۰ فروردین ۰

بایننس (BNB)

بایننس یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است. این شرکت توکن اختصاصی خود را به نام Binance Coin (BNB) صادر کرد که می تواند برای پرداخت هزینه های موجود در پلتفرم مورد استفاده قرار گیرد و هر سه ماه، از 20٪ محصولات خود برای بای بک و امحا BNB استفاده می کند.

-تاریخ راه اندازی: 26 ژوئیه 2017

-سرمایه حاصل از عرضه اولیه: 15 میلیون دلار

-بنیانگذاران: چانگپنگ ژائو، یی هه

-سرمایه گذاران: سرمایه گذاری Sequoia

-نوع: تبادل، 20ERC-

بایننس یکی از شناخته شده ترین صرافی های ارز رمزنگاری شده است. این صرافی از هیچ ارز فیات معاملاتی یا سپرده ای بر عکس پرفکت مانی پشتیبانی نمی کند. این صرافی به خاطر تجربه کاربری یکپارچه و هزینه های پایین 0.2 درصد معروف است.

سکه بایننس

این شرکت سکه توکن خود را منتشر کرده است که بایننس کوین (BNB) نام دارد. از BNB می توان برای پرداخت هزینه های موجود در پلتفرم مانند تجارت استفاده کرد. در طی عرضه اولیه، 50 % از توکن های BNB در بین مردم توزیع شد. 40 % در نزد تیم موسس نگهداری می شد و 10 % نیز به سرمایه گذاران حامی آن تعلق گرفت. هر سه ماهه، بایننس 20 % از محصولات خود برای باز خرید و امحا ارزهای BNB استفاده می کند، تا زمانی که 100 میلیون BNB از کل 200 میلیون ارز موجود آن امحا شود.

کاربرد توکن های BNB

کاربران می توانند با استفاده از رمز BNB هزینه معاملات در صرافی بایننس را در سال اول 50 % کاهش دهند.

این تخفیف هر ساله کمتر می شود:

-سال اول 50 درصد

-سال دوم 25 درصد

-سال سوم 12.5 درصد

-سال چهارم 6.75 درصد

-سال پنجم بدون تخفیف

موسس بایننس ژائو چانگ پنگ

ژائو چانگ پنگ یکی از بنیانگذاران بایننس و مدیر عامل شرکت است. وی در فوریه سال 2018 از سوی فوربس به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در زمینه ارز های دیجیتال معرفی شد. چانگ پنگ در اواخر دهه 1980 به همراه خانواده اش به ونکوور مهاجرت کرد، فقیر بود و برای تأمین هزینه خانواده مجبور بود در رستوران های فست فود و پمپ بنزین کار کند. وی به تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل ادامه داد و در بورس اوراق بهادار توکیو و بلورنبرگ کار کرد.

در سال 2005، چانگ پنگ به چین بازگشت تا شرکت خود را در زمینه ساخت نرم افزار تجاری با فرکانس بالا برای بازرگانان تأسیس کند. چانگ پنگ در سال 2013 از یک دوست سرمایه گذار خود در مورد بیت کوین شنید و در سال 2014 خانه اش در شانگهای را برای سرمایه گذاری روی بیت کوین فروخت. چانگ پنگ به Blockchain.info پیوست و در سمت  مدیر ارشد فنی (CTO) در OKCoin مشغول بکار شد. بعد از ترک OKCoin، چانگ پنگ بایننس را راه اندازی کرد. در مدت 6 ماه، او شرکت را به صرافی شماره یک ارز های رمزنگاری شده (از نظر حجم) تبدیل کرد.

آینده بایننس

بایننس در سال 2018 اعلام کرد که مبادلات غیرمتمرکز خود را آغاز می کند. توکن های BNB هزینه های گس و اجماع اثبات سهام را پرداخت می کنند. همچنین مدیریت برنامه ریزی کرده است تا هر سه ماه 20% سود خود را برای خرید و پس انداز BNB و سوزاندن آنها استفاده کند. این منهدم سازی توکن ها تا زمانی که تنها 100 میلیون توکن در بازار باقی مانده باشد، ادامه خواهد داشت.



  • بایننس,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}