دوج ‌کوین

شنبه, ۲۳ اسفند ۹۹

دوج کوین  (DOGE):

دوج کوین نسخه مشابهی از لایت کوین است و به طور کلی برای "خبر گرفتن" از کاربران اینترنتی و به عنوان هدیه های اینترنتی استفاده می شود.

تاریخ راه اندازی: 6 دسامبر 2013

قابلیت استخراج: PoW

بنیانگذاران: بیلی مارکوس، جکسون پالمر

فورک کد مادر: لایت کوین

نوع: ارز

دوج کوین در سال 2013 توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس راه اندازی شد و از میم اینترنتی سگی به نام "دوج" که در آن زمان ها محبوب بود، الهام گرفت. اگرچه این ارز به عنوان یک شوخی توزیع شد، اما همچنان عملکردی مشابه بیت کوین دارد. یکی از محبوب ترین کاربردها برای دوج کوین"جستجوی" کاربران اینترنتی است که محتوای عالی را ایجاد یا به اشتراک می گذارند. بسیاری آن را به عنوان یک "لایک" یا رأی مثبت معنادار و با ارزش واقعی در نظر می گیرند که می تواند در سراسر اینترنت استفاده شود.

وقتی در ژانویه 2018 سرمایه دوج کوین به 2 میلیارد دلار رسید، بنیانگذار آن جکسون پالمر مقاله ای نوشت با این مضمون که وقتی یک ارز جوک می تواند به 2 میلیارد دلار برسد، پس در بازار ارزهای رمزنگاری شده مشکلی وجود دارد.

 

نماد دوج کوین الهام گرفته از سگ شیبا اینو

نماد این رمز ارز در اصل از یک سگ با نژاد ژاپنی با نام شیبا اینو الهام گرفته شده است. این سگ در واقع از یک میم اینترنتی محبوب شد که دوج نام دارد. قبل از دوج کوین کاربران از کلمه دوج و تصویر شیبا اینو برای نوشتن طنزهای اینترنتی استفاده می کردند. سازندگان این ارز دیجیتال برای نشان دادن ماهیت صمیمی آن تصویر دوج را به کار گرفتند، که البته همین امر موجب شده است تا این ارز همانند رمزارزهای دیگری نظیر بیت کوین، لایت کوین و اتریوم جدی گرفته نشود.

راه‌های به‌دست‌آوردن دوج کوین

-گرفتن انعام: کاربران با پست کردن محتوایی منحصر به فرد در اینترنت می توانند انعام خود را به صورت دوج کوین دریافت کنند که تمامی این انعام ها به کیف پول کاربران اضافه می شوند.

-خرید کردن یا همان ترید‌کردن: کاربران قادر هستند که دوج کوین را همانند سهام و سایر ارزهای دیجیتال آن را خرید و فروش نمایند.

-خرید و فروش محصولات و خدمات: به ازای خرید و فروش کالاها و خدمات کاربران می توانند دوج کوین دریافت نمایند.

-استخراج: از آنجایی که دوج کوین از شبکه لایت‌ کوین سر برافراشته است ، استخراج‌کنندگان لایت‌کوین می توانند از همان ماینر‌های اسکریپت اسیک (Scrypt ASIC)  که برای استخراج لایت کوین استفاده می کنند برای استخراج دوج کوین نیز استفاده نمایند.

-می توان آن را از صرافی های ارز دیجیتال موجود در ایران و یا خارج از ایران خریداری نمود.

-و یا آن از صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال تهیه کرد.

جذب سرمایه

  • المپیک زمستانی 2014

در 19 ژانویه 2014، یک منبع جذب سرمایه توسط جامعه دوج کوین تأسیس شد که تا 50،000 دلار برای تیم Bobsled جامائیکا، که جواز حضور در بازی های المپیک زمستانی سوچی را کسب کرده بود اما توانایی مالی برای شرکت در آن را نداشت، جمع آوری کرد. در روز دوم، معادل 36،000 دلار دوج کوین اهدا شد و نرخ تبدیل ارز دوج کوین به بیتکوین 50 %  افزایش یافت. جامعه آن همچنین بودجه ای را برای دومین تیم سوچی، Shiva keshavan، جمع آوری كرد.

  • خیریه دوج کوین: آب

بنیاد دوج کوین ، به رهبری اریک ناکاگاوا، با همکاری خیریه آغاز به جمع آوری کمک های مالی برای ساخت یک چاه در حوضه رودخانه تانا در کنیا کرد. آنها قصد داشتند قبل از روز جهانی آب 40 میلیون دوج کوین (30،000 دلار در آن زمان) جمع کنند. این کمپین با جمع آوری کمک های مالی از بیش از 4000 اهدا کننده، از جمله یک خیرخواه ناشناس که 14میلیون (حدود 11000 دلار) اهدا کرد، موفقیت آمیز بود.

  • NASCAR:

در تاریخ 25 مارس 2014، جامعه دوج کوین با تلاش برای حمایت مالی از راننده NASCAR، جاش ویز، 67.8 میلیون دلار دوج کوین (در آن زمان حدود 55000 دلار) جمع آوری کرد. توسعه دهنده بازی ویدیویی NASCAR اعلام کرد که آنها در حال اضافه کردن ماشین دوج کوین در بازی هستند.

سایت دیجی پول خدماتی نظیر خرید پرفکت مانی را به شما کاربرانی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعال می باشید را ارائه می دهد.

 



  • دوج‌ کوین,
  • فروش پرفکت مانی,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}