نم چیست؟

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۹۹

 نم (XEM)

 نم (XEM) (جنبش اقتصادی جدید) یک سیستم دفترکل توزیع شده است که امکان انجام معاملات دارایی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. این دارایی‌های هوشمند می‌توانند برای نشان دادن تقریباً هر چیزی در بلاکچین، از جمله پرونده‌ها، امضاها یا حتی آهنگ‌ها، استفاده شوند.

-تاریخ راه اندازی: 31 مارس 2015

-قابلیت استخراج: Pol (اثبات اهمیت)

-بنیانگذاران: شناسه BitcoinTalk: UtopianFuture

-نوع: پلتفرم

 نم (XEM)اولین راه حل ترکیبی عمومی و خصوصی بلاکچین است که ایجاد شده است و برای اولین بار از الگوریتم اثبات اهمیت استفاده می‌کند و امکان معاملات با چند امضا را فراهم می کند و پروژه های جامعه محور را امکان پذیر می سازد.

 

استفاده نم(XEM) از اثبات اهمیت

ارز دیجیتال نم (XEM) از اثبات اهمیت (Proof-of-Importance) استفاده می کند، که به کاربران فعال تر در شبکه اهمیت بیشتری می دهد. اهمیت یک کاربر با توجه به تعداد سکه های وی و تعداد معاملات انجام شده در کیف پول او تعیین می شود و برعکس خرید پرفکت مانی است زیرا در آن هر کاربر با هر تعداد خریدی که انجام داده است، اهمیت دارد. PoI با اقدامات دیگری که پشتیبانی کلی کاربر از شبکه را در نظر نمی گیرد متفاوت است.

در سیستم های Proof-of-Stake، کاربران با افزایش تعداد سکه هایی که در اختیار دارند، قدرت استخراج بیشتری پیدا می کنند. اما در ‌ نم (XEM) ، حجم معامله و اعتماد عوامل تاثیر گذار هستند. این رویکرد با هدف تشویق کاربران NEM طراحی شده است که فقط XEM خود را نگه ندارند بلکه در عوض بصورت فعال معاملات را انجام دهند.

این شبکه از ++Eigentrust به عنوان یک سیستم اعتباری استفاده می کند و با نظارت بر رفتار گذشته نود های موجود در شبکه، سلامت بلاکچین را تضمین می کند. در Proof-of-work، مقدار کاری که یک نود انجام می دهد به عنوان معیاری برای توانایی آن در محافظت از شبکه استفاده می‌شود اما در ++Eigentrust کیفیت کار مهم است. این کار توانایی اجرا و نگهداری شبکه نم (XEM) را می افزاید.

 

دارایی های هوشمند در نم(XEM)

علاوه بر پرداخت، سیستم دارایی هوشمند نم (XEM) همچنین به کاربران امکان می دهد توکن های خود را بدون نیاز به برنامه نویسی ایجاد کنند. کاربران به سادگی باید مشتریان خود را آماده کنند و اسامی، تعداد سکه ها، تقسیم پذیری و غیره را تعریف کنند. کاربران می توانند هزینه معاملات را در خصوص سکه های جدید رایگان کنند یا هزینه معاملات را به هر میزان تعیین کنند.



  • نم,

{{-- --}}