دش چیست؟

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۹۹

دش (DASH)

 دش، مخفف Digital Cash، یک ارز دیجیتال است که بر اساس بیت‌کوین ساخته شده است که برخلاف بیت‌کوین، علاوه بر ماینرها، از شبکه مسترنود برای تایید معاملات استفاده می‌کند که امکان انجام معاملات ارزان تر و سریعتر را فراهم می کند.

-تاریخ راه اندازی: 18 ژانویه 2014،

-قابلیت استخراج: PoW، PoS (Proof-of-Service)

-بنیانگذاران: ایوان دافیلد، کایل هاگان

-فورک کد اصلی: بیت کوین

-نوع: خصوصی

دش مخفف Digital Cash، یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بیت کوین است. برخلاف شبکه تک لایه بیت کوین، که همه معاملات در شبکه توسط ماینرها انجام می شود، و از یک شبکه دو لایه استفاده می‌کند. توابع خاصی از شبکه، مانند ایجاد بلاک‌های جدید، توسط ماینرها اداره می شوند. ردیف دوم شبکه آن از "مسترنود" تشکیل شده است که عملکردهای ارسال خصوصی، ارسال فوری و حاکمیت را انجام می دهند.

توزیع استخراج دش

استخراج دش به دو روش اثبات کار (PoW) و اثبات خدمات (PoS) انجام می شود. اثبات کار مانند بیت کوین با استفاده از GPU ها و ASIC ها است. اثبات خدمات توسط مجموعه ای از مسترنودها اداره می‌شود، که به خاطر عملکرد خود پاداش می گیرد.

برای جلوگیری از حملات سایبری، مسترنودها باید 1000 دش را به عنوان وثیقه قرار دهند. این وثیقه در هر زمانی می‌تواند هزینه شود، اما با این کار مسترنودهای مرتبط از شبکه حذف می شوند.

برخلاف بیت کوین، دش بودجه شخصی است. 45 درصد از آن تازه ایجاد شده به ماینرها و 45 درصد به مسترنودها می رسد. مابقی - 10 درصد - ارز ایجاد شده به منظور تامین بودجه تیم توسعه دهنده، نام تجاری، مراکز پشتیبانی مشتری و غیره وارد خزانه شرکت می شود.

ویژگی های دش

سایر مزایای دش شامل معاملات سریع با استفاده از InstantX است. هنگام ارسال پول، کاربران می‌توانند گزینه" استفاده فوری "را در کیف پول خود انتخاب کنند، و معاملات در مدت چهار ثانیه به طور کامل ارسال می‌شوند و برگشت پذیر نیستند.

بعلاوه، هزینه ارسال بیشتر تراکنش های دش مانند کارمزد خرید و فروش پرفکت مانی ناچیز بوده و فقط چند سنت است که بسیار ارزان تر از سرویس هایی مانند Western Union، PayPal یا MoneyGram  می باشد و همچنین امکان معاملات ارسال خصوصی را فراهم می کند، که تراکنش‌های کاربر را با ترکیب کردن آنها در تراکنش‌های دیگران پنهان می کند.



  • دش,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}