پشتوانه نئو

یکشنبه, ۱۹ بهمن ۹۹

تعریف نئو

این ارز که قبلاً با عنوان AntShares شناخته می شد، یک پلتفرم قرارداد هوشمند غیرمتمرکز (NeoContracts) با ایده ای مشابه با اتریوم است. نئو اغلب با عنوان "اتریوم چینی" شناخته می شود و از چندین زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

-تاریخ راه اندازی: 2014

-ارزش افزوده پس از عرضه اولیه: 4.5 میلیون دلار

-قابلیت استخراج: PoS

-بنیانگذاران: دا هونگ فی، اریک ژانگ

-نوع: پلتفرم

شرکت نئو مستقر در شانگهای که توسط دا هونگ فی و اریک ژانگ تاسیس شده است، اغلب با عنوان" اتریوم چینی" شناخته می شود؛ و برخلاف اتریوم، قصد دارد پلتفرمی را ایجاد کند تا با چندین زبان برنامه نویسی سازگار باشد.

دلیل اصلی جذابیت نئو به خاطر ارتباط آن با Onchain است. Onchain اولین شرکت چینی است که به هایپرلجر پیوست و با شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت همکاری کرده است. این شرکت نیز از Onchain توسعه یافته است و رهبران آن یکسان هستند، اما آنها به عنوان نهادهای جداگانه فعالیت می کنند. Onchain عمدتا به مشاغل کمک می کند تا تکنولوژی بلاک چین را در کارهای روزمره خود ادغام کنند. رابطه آن با Onchain کمک می کند تا مشاغل تجاری وارد پلتفرم شوند که به رشد آن کمک می کند.

 

پشتوانه نئو

نام این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2017 از Antshares به نئو تغییر نام داد و در مجموع 100 میلیون در بلاک پیدایش (Genesis Block) ایجاد و توزیع شده است. مقدار کل سهام آن روی 100 میلیون ثابت است و قابل افزایش نیست.

کوچکترین واحد نئو، یک NEO است و قابل تقسیم نیست. 50 میلیون از آن از طریق سرمایه‌گذاری جمعی بین سرمایه گذاران توزیع شد. 50 میلیون دیگر توسط شورای آن اداره می شود تا از توسعه، عملیات، نگهداری و اکوسیستم طولانی مدت پشتیبانی کند.

سودی که توکن های نئو تولید می کنند در واحد Gas می باشد که می تواند برای استقرار و اداره NeoContract استفاده شود. انتظار می رود NeoContract دارای ویژگی هایی مانند مهرهای زمانی، تصادفی بودن و ذخیره اطلاعات باشد.

 

دارایی های دیجیتال، قراردادهای هوشمند، هویت دیجیتال در نئو

نئو به جای PoW یا PoS از DBFT (تحمل خطای بیزانس اختصاصی) استفاده می کند. NEO به جای سالیدیتی اتریوم از رمزگذاری قراردادهای هوشمند خود به زبانهای عمومی مانند #C و Java پشتیبانی می کند. برخلاف پرفکت مانی که محدودیت تراکنش ندارد، NEO می تواند 1000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند، در صورتی که اتریوم تنها 20 تراکنش انجام می دهد (هر دو پلتفرم در حال مقیاس گذاری این موضوع هستند).

نئو بر دارایی های دیجیتال (مانند قرار دادن یک آپارتمان در بلاکچین)، قراردادهای هوشمند و هویت دیجیتال تمرکز دارد. ابتکار شناسایی هویت دیجیتال آنها از طریق شرکتی به نام Ontology انجام می شود که با بلاکچین NEO همکاری می کند. Ontology امکان ایجاد هویت در بلاکچین و مالکیت داده های کاربر را مقدور می کند. به عنوان مثال، یک کاربر می تواند داده هایی را که به دیگران اجازه استفاده از آن ها را می‌دهد، مشخص کند. کاربر همچنین می تواند در خصوص هدف این داده ها و مقدار پولی که می‌خواهد در ازای آن ها دریافت کند تصمیم بگیرد. این موارد نمونه کاربردهای وسیعی را برای استفاده از این داده های موجود در بلاکچین فراهم می کند، و اطمینان می دهد که بدون اجازه دسترسی به آن ها ممکن نباشد. به عنوان مثال، یک کاربر می تواند تاریخچه هزینه های خود را برای گرفتن وام از یک بانک به اشتراک بگذارد، اما داده های مربوط به دارایی کاربران را به اشتراک نگذارد.



  • نئو,

{{-- --}}