مونرو ارز دیجیتال قابل تعویض

شنبه, ۱۸ بهمن ۹۹

مونرو (XMR) چیست؟

مونرو یک ارز دیجیتال است که در آوریل 2014 ایجاد شد و بر روی حریم خصوصی تمرکز دارد و برای اطمینان از اینکه تمام معاملات آن 100 درصد غیرقابل پیوند و غیرقابل ردیابی باقی می ماند، از نوع خاصی از رمزنگاری استفاده می کند.

-تاریخ راه اندازی: 18 آوریل 2014

-قابلیت استخراج: PoW

-بنیانگذاران: نیکلاس ون صابرهاگن

-فورک کد زیرمجموعه: Aeon، Sumokoin، BipCoin

-نوع: حریم خصوصی

مونرو سکه ای است که ایمن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. بر خلاف بیت کوین، پاداش استخراج هرگز به زیر 0.3 MNR نمی رسد. این ارز از امضاهای حلقه ای، تراکنش های اعتباری حلقه ای، و آدرس های پنهان برای پنهان کردن مبدا، مبالغ و مقصد تمام معاملات استفاده می کند.

 

مونرو قابل تعویض است

منظور از قابلیت تعویض این است که دو واحد پول می توانند به طور متقابل جایگزین شوند. به عنوان مثال، دو اسکناس 10 دلاری از نظر ارزش یکسان هستند و از لحاظ عملکردی با اسکناس های 10 دلاری دیگر در جریان مشابه هستند (گرچه اسکناس های 10 دلاری دارای شماره شناسه منحصر به فرد هستند و بنابراین کاملا قابل تعویض نیستند). طلا نمونه ای نزدیک از قابلیت تعویض پذیری واقعی است، جایی که هر یک اونس طلا با درجه خلوص یکسان به اندازه یک اونس دیگر از همان طلا ارزش دارد. مونرو به علت ماهیت، ارز قابل تعویض است، زیرا هیچ راهی برای ارتباط تراکنش ها با یکدیگر و ردیابی تاریخچه XMR خاص ایجاد نمی کند. یک XMR از لحاظ عملکردی با هر یک XMR دیگر برابر است.

قابلیت تعویض مزیتی است که مونرو نسبت به بیت کوین و تقریبا هر ارز رمزنگاری شده دیگر دارد؛ و ذاتاً خصوصی است در حالی که تراکنش های بیت کوین به طور دائمی در بلاکچین قابل ردیابی هستند. در خصوص بیت کوین، هر کدام تا مبدا قابل ردیابی است. بنابراین، اگر در گذشته سکه ای به منظور غیرقانونی استفاده شده باشد، این تاریخچه به طور همیشگی در زنجیره بلاک موجود خواهد بود. عدم تعویض پذیری بیت کوین به این معنی است که مشاغل خاص موظف خواهند بود از پذیرش BTC هایی که قبلا برای اهداف غیرقانونی استفاده شده اند، یا مغایر با شرایط خدمات رسانی آن ها هستند، اجتناب کنند. در حال حاضر، برخی از شرکتهای بزرگ بیت کوین در حال مسدود کردن، تعلیق و یا بستن حسابهایی هستند که متوجه استفاده از بیت کوین در قمارهای آنلاین یا سایر مقاصدی که توسط شرکتهای مذکور ناپسند تلقی می شوند، شده اند.

 

حریم خصوصی واقعی در مونرو

از آنجا که این ارز قابل ردیابی نیست، سازمانهای دولتی اغلب آن را با فعالیتهای غیرقانونی مرتبط دانسته اند. زمانی که دو بازار عمده غیرقانونی، Alphabay و Hansa، توسط مقامات دولتی متلاشی شدند، تعداد بسیاری ارز رمزنگاری شده توقیف شد. در این حین هر ارز دیگر (از جمله بیت کوین، اتریوم و غیره) قابل پیگیری بود، اما مونرو یافت نشد. این اتفاق یک پیروزش بزرگ در انجمن آن به حساب می آمد، زیرا در نهایت عملکرد حریم خصوصی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دیگر ارزهای دیجیتال مانند پرفکت مانی، بیت کوین و... به سایت دیجی پول مراجعه فرمایید.



  • مونرو,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,

{{-- --}}