مید سیف نسل جدید اینترنت غیر متمرکز

یکشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۰

مید سیف (MAID):

مید سیف در حال ایجاد شبکه ایمن (دسترسی امن برای همه) است، که یک نسل جدید اینترنت غیرمتمرکز می باشد. شرکت کنندگان به جای سرورهای غیرمتمرکز، با به اشتراک گذاشتن منابع محاسباتی استفاده نشده خود، به عنوان میزبان اینترنت عمل می کنند.

-تاریخ راه اندازی: 22 آوریل 2014

-سرمایه حاصل از عرضه اولیه: 6.4 میلیون دلار

-قابلیت استخراج: اثبات منبع

-بنیانگذاران: دیوید ایروین

-نوع: پلتفرم های نرم افزاری، محاسبات

مید سیف در حال ایجاد شبکه ایمن (SAFE) (دسترسی امن برای همه) است که نسل جدیدی از اینترنت غیرمتمرکز می باشد. به جای پاسخ دادن به سرورهای متمرکز، شرکت کنندگان با به اشتراک گذاشتن منابع محاسباتی استفاده نشده خود در شبکه، به عنوان میزبان اینترنت عمل می کنند.

شبکه مید سیف روی یک بلاکچین کار نمی کند. کاربران آن منابعی مانند فضای ذخیره سازی داده ها، قدرت پردازش و اتصال به اینترنت را به اشتراک می گذارند. در این اینترنت ایمن جدید، هیچ سرور متمرکز یا میزبان داده وجود ندارد. هر شرکت کننده هم نقش کاربر و هم نقش میزبان را دارد.

سکه مید سیف

سکه را می توان گاس شبکه مید سیف دانست. این ارز به عنوان گاسی است که در ازای دریافت منابع بین شرکت کنندگان معامله می شود. این شبیه نحوه استفاده از اتر برای پرداخت هزینه معاملات در شبکه اتریوم است. وقتی کاربران به سیستم ایمن وارد می شوند، برای استفاده از شبکه باید توکن پرداخت کنند.

استخراج مید سیف

پروتکل استخراج شبکه مید سیف مانند Proof-of-Work یا Proof-of-Stake نیست: به آن Proof-of-Resource (اثبات منبع) گفته می شود. این روش از سیستم  PoW بیت کوین گرفته شده است، جایی که داده های این شبکه در رایانه های کاربران ذخیره می شود. اگر کاربری پاداش خود را استخراج کند، شبکه سعی می کند این داده ها را بازیابی کند. اگر کاربر این داده را پاک کند، پاداش از بین می رود، بنابراین به کاربران انگیزه می دهد تا داده ها را همیشه در رایانه خود نگه دارند. این الگوریتم برای صرفه جویی در مقدار زیاد برق در مقایسه با روش اثبات کار بیت کوین طراحی شده است.

شبکه میدسیف به چه صورت عمل می کند؟

در واقع شبکه مید سیف شبکه ای خود مدیریت شونده و خود اصلاح شونده است. این سیستم که در برگیرنده یک سری گره­ های فردی می باشد توسط افراد معمولی که منابع را برای ایجاد یک سیستم به طور کامل مستقل به اشتراک می­گذارند، اجرا می‌شود. با افزایش حجم شبکه، معماری شبکه به گونه­ای تغییر می یابد که فرد بتواند مسئولیت­های رو به رشد خود را به طور مستقل اداره کند. داده ها در این شبکه به طور مداوم رمزگذاری شده و کل سیستم همواره در حال بهینه­ سازی خود است. از جمله مسائلی که دستیابی به این امر را برای افراد ممکن می سازد عبارت اند از:

-خود رمزگذاری: داده­های مید سیف توسط خود آنها رمزگذاری می­ شوند و با انجام این کار اطلاعات برای همگان به غیر از مالک غیر قابل خواندن، غیر قابل دسترسی و غیر قابل نفوذ می شود.

-سیستم غیرمتمرکز "ذخیره اطلاعات فرصت طلبانه": منظور از آن این است که فایل­ های موجود در شبکه مید سیف بر روی تمام دستگاه­ ها در سراسر جهان ذخیره می­ شوند تا خطر از دست دادن آن به حداقل برسد.

-در دسترس بودن داده ­ها: شبکه مید سیف به نوعی طراحی شده است که همواره بک آپ های متفاوتی از داده­ ها را حفظ و نگهداری می کند تا در صورت نیاز دسترسی به آن آسان باشد.

برای خرید پرفکت مانی می توانید به سایت دیجی پول مراجعه فرمایید.

 

 



  • مید سیف کوین,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}