ریپل چگونه تعریف می شود؟

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۹۹

 

ریپل و XRP چگونه تعریف می شوند؟

ریپل یک زیرساخت مبتنی بر بلاک چین است که به بانک ها در معاملات ارزی بین المللی کمک می کند. ریپل امیدوار است که انتقال بین المللی و مبادله بین ارزهای خارجی را سریعتر، ایمن تر و با هزینه کمتری انجام دهد. به طور کلی کارکرد ریپل و XRP با ارزهای توضیح داده شده مانند بیت کوین و اتریوم متفاوت است و بر خلاف سایر ارزها با ویژگی عدم کنترل توسط دولت یا سازمانی، با هدف ایجاد یک شبکه پرداخت بین الملی برای بانک ها به وجود آمده است.

اما تفاوت ریپل و XRP چیست؟

بسیار ساده است ریپل یک شرکت است که ارز دیجیتال XRP را عرضه کرده است. تراکنش های XRP در XRP LEDGER انجام می‌شود که بستری مانند بلاک چین است. با این تفاوت که در XRP LEDGER از گواه اثبات کار به جای الگوریتم اجماع مانند بلاک چین استفاده می‌شود.

-تاریخ راه اندازی: 2 فوریه 2013

-بنیانگذاران: آرتور بریتو، دیوید شوارتز، رایان فوگر

-سرمایه گذاران اصلی: آندرسن هوروویتز، IDG Capital، Google Ventures، CME Ventures، Seagate، SBI Investment، Santander

-نوع: ارز، پرداخت

-ارزهای مرتبط: استلار

ریپل یک زیرساخت مبتنی بر بلاک چین است که به بانک ها کمک می کند تا پرداخت های بین المللی را انجام دهند. در حال حاضر، پرداخت های فرامرزی کند انجام می شوند و چندین واسطه را دربر می گیرند. اصلی ترین شرط ریپل این است که XRP به یک "ارز ارتباطی" تبدیل خواهد شد که بسیاری از موسسات مالی برای تسویه حساب پرداخت های بین مرزی سریعتر و ارزان تر از آن استفاده خواهند کرد. این شرکت قصد دارد با سیستم فعلی پرداخت های فرا مرزی SWIFT رقابت کند.

 

ریپل به عنوان یک ارز دیجیتال

بسیاری ادعا می کنند که ریپل در واقع یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیست.

در شبکه ریپل هیچ ماینری وجود ندارد. تمام 100 میلیارد سکه XRP موجود در زمان راه اندازی شبکه در سال 2012 ایجاد شده است. بنیان گذاران آن 20 میلیارد سکه را نگه داشته و مابقی را به شرکت داده اند. از آن زمان، شرکت ریپل توزیع ارز بین مشتریان را بصورت تئوریک انجام داده است، اما هنوز هم حدود 50 میلیارد سکه در یک حساب سپرده نگهداری می شود.

علاوه بر این، ریپل از لیستی از شرکت کنندگان شناسایی شده و مورد اعتماد برای تأیید معاملات خود استفاده می کند. این کاملا با بیت کوین در تضاد است، که در آن هر کسی می تواند یک نود بیت کوین را اجرا یا آن را استخراج کند. این امر به طور بالقوه باعث می شود ریپل کنترل قابل توجهی بر عملکردهای داخلی XRP داشته باشد و باعث می شود بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال ریپل را دوست نداشته باشند.

در نهایت، شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین، ریپل برای کار کردن به یک ارز ارتباطی احتیاج ندارد و بسیاری از موسسات پذیرنده این شبکه تا کنون مبادله IOUS دیجیتال را به جای آن انتخاب کرده اند. ریپل به بانک توضیح داده است که آنها می توانند با استفاده از رمز XRP پس انداز کنند. باید دید آیا XRP به عنوان جریان اصلی ارز ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر.

 

آیا ریپل (XPR) کرپتوکرانسی محسوب می شود؟

بسیاری از افراد معتقند که ریپلو ارز اعتباری آن XRP، ارز دیجیتال نیستند، زیرا مهمترین ویژگی ارزهای دیجیتال یعنی غیرمتمرکز بودن را ندارند. دلیل این ادعا کم بودن تعداد اعتبار سنج ها در این شبکه است. برای تایید هر تراکنش موافقت 80% نودهای اعتبارسنج لازم است. افزایش هر چه بیشتر تعداد آنها، اعتبار تراکنش را افزایش می دهد. از نظر تئوری حتی در صورت نابود شدن دفتر کل XRP ledger این ارز دیجیتال کار خود را ادامه خواهد داد. اما قطعا تاثیراتی بر قیمت و کاربردپذیری آن خواهد داشت.

 

مکانیزم ریپل (XPR)

ریپل برای تأیید و پردازش انتقالات از یک سری نود های اعتبارسنجی استفاده می کند. نودهای اعتبارسنجی از طریق شرکت سهامی ریپل راه اندازی و سازمان های شناخته شده ای مانند Microsoft و MI را شامل می شوند. این نود ها به طور مداوم به اکوسیستم اضافه می‌شوند چرا که سازمان های معتبرتر از ریپل استفاده می کنند.

معاملات ریپل بسیار سریع انجام می شود. با توجه به شبکه گره های اجماع، ریپل می تواند تا 1400 تراکنش در ثانیه پردازش کند، و سرعت تایید معاملات در حدود 4 ثانیه است. در واقع برای معاملات ریپل هیچ هزینه ای وجود ندارد. در عوض، مقدار ناچیزی از ریپل در هر معامله کاسته می شود.

 

کیف پول ریپل (XPR)

برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که نگهداری آنها در کیف پول هزینه ای ندارد، در کیف پول ریپل شما قادر به برداشت و انتقال 20 واحد از دارایی ریپل خود نیستید. به دلیل وجود این ویژگی برگزیدن یک کیف پول مطمئن و امن در اولین انتخاب برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه اهمیت دارد.

 

کیف پول های رایج در ریپل (XPR):

  1. کیف پول سخت افزاری
  2. کیف پول موبایلی
  3. کیف پول دسکتاپ
  4. کیف پول کاغذی

 

آینده ریپل

در حال حاضر، تمرکز اصلی ریپل بر ایجاد اکوسیستم بانک های خود و پیاده سازی XRP در پلتفرم خود است. در آینده، ریپل قصد دارد پلتفرم خود را به گونه ای ارتقا دهد که صرفا مختص ارزها نباشد و بازاری را ایجاد کند که هر چیز ارزشمندی در آن قابل تجارت باشد.

 

 

 


  • ریپل,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}