پذیرش دیجی بایت

سه شنبه, ۲۴ فروردین ۰

دیجی بایت (DGB)

این ارز یک ارز رمزنگاری شده منبع باز بر روی بلاکچین دیجی بایت است، که در سال 2014 ایجاد شده است. جارد تیت آن را با هدف ایجاد یک ارز رمزنگاری شده که سریعتر و امن تر از بیت کوین بود تاسیس کرد.

-تاریخ راه اندازی: 20 ژانویه 2014

-قابلیت استخراج: PoW

-بنیانگذاران: جارد تیت

-فورک کد اصلی: بیت کوین

-نوع: ارز

جارد تیت دیجی بایت را با هدف ایجاد یک ارز رمزنگاری شده که سریعتر و امن تر از بیت کوین بود تاسیس کرد. و این نام نیز به امید اینکه در آینده به لحاظ مفهوم، برای ارزهای دیجیتال، شبیه به مگابایت یا گیگابایت باشد، انتخاب شد. جارد تیت دیجی بایت را با هدف ایجاد ارز رمزنگاری شده سریعتر و ایمن تر از بیت کوین بنیان نهاد.

تکنولوژی دیجی بایت

-این ارز از بسیاری جهات به بیت کوین شباهت دارد. به عنوان مثال، دیجی بایت برعکس پرفکت مانی که یک ارز فیات دیجیتال است، یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر UTXO  (Unspent Transaction Output) است که معاملات را به جای دارایی به صورت کیف پول، ثبت می کند. ارز های موجود در کیف پول کاربر به صورت مصرف شده یا مصرف نشده علامت گذاری می شوند، که سکه های مصرف نشده برابر با مانده حساب است.

-دیجی بایت  Segwit را در آپریل 2017 پیاده سازی کرد، که یکی از اولین ارز هایی بود که در آن زمان این کار را انجام داد.

-دیجی بایت تفاوت هایی با بیت کوین دارد. از 5 الگوریتم استخراج اثبات کار مختلف برای تشویق عدم تمرکز در استخراج استفاده می کند. این امر همچنین باعث امنیت بیشتر آن و رقابت در زمینه استخراج می شود.

-زمان های بلاک دیجی بایت فقط به 15 ثانیه کاهش داده شده است.

-سبد محصولات اولیه دیجی بایت شامل سه حوزه اصلی کاربردی بود: Digiexplorer (مرورگر)، Digibot-Telegram و Digibyte Gaming (اکنون دیگر متوقف شده است).

توسعه آینده دیجی بایت

دیجی بایت قصد ندارد صرفا یک ارز رمزنگاری شده باشد و برنامه هایی برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند دارد. این ارز به منظور رسیدن به پذیرش عمومی، می خواهد یک API را برای برنامه های جاوا اسکریپت (DigiByte.JS) به منظور تعامل با پلتفرم پیاده سازی کند اما با رشد صنایع AI و IoT، قصد دارد از برنامه های مرتبط پشتیبانی شده در بلاکچین خود پشتیبانی کند.

با اینکه می توان دیجی بایت را با پنج الگوریتم مختلف استخراج کرد اما ماینرها علاقه زیادی به استخراج آن نشان نداده‌اند و کل هش ریت این شبکه (قدرت پردازشی که ماینرها در اختیار آن گذشته‌اند) تا حدود ۹۰ هزار تراهش تیز افزایش می یابد. این در حالی است که هش ریت بیت کوین بیش از ۱۰۰ میلیون تراهش است.

سود کم ماینینگ این ارز دیجیتال در لحظه باعث می‌شود که ماینرها علاقه و میل زیادی به ماینینگ آن نداشته باشند. با این حال برخی از ماینرهایی که به آینده دیجی بایت امیدوار هستند همچنان به ماینینگ آن ادامه می‌دهند.



  • دیجی بایت,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}