نحوه پیدایش اتریوم کلاسیک

شنبه, ۲۵ بهمن ۹۹

اتریوم کلاسیک ETC

 اتریوم کلاسیک ارز دیجیتالی است که زیرمجموعه اصلی اتریوم میباشد، که طی هک شدن DAO به ارزش 50 میلیون دلار، تقسیم شد. جامعه  اتریوم کلاسیک ترجیح دادند که به هارد فورک اصلی بازنگردند.

-تاریخ راه اندازی: 30 ژوئیه 2014

-ارزش افزوده پس از عرضه اولیه: 18.4 میلیون دلار

-قابلیت استخراج: PoW

-بنیانگذاران: به محتوای اتریوم مراجعه کنید

-فورک اصلی: اتریوم

-نوع: پلتفرم

 اتریوم کلاسیک یک پلتفرم نرم افزاری متن باز، مبتنی بر فناوری بلاکچین است.  اتریوم کلاسیک با ویژگی هایی مانند برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بسیار شبیه اتریوم است. تفاوت اصلی این دو با هک DAO آغاز می شود.

سازمان DAO

DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) نوعی صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز به مدیریت سرمایه گذارانی بود که بر مبنای اتریوم ساخته شد. دارندگان توکن های DAO می توانستند به پروژه ها رای دهند و پروژه هایی که بیشترین رای را کسب می کردند از DAO سرمایه دریافت می کردند. اگر این سرمایه گذاری درآمد کسب می کرد، سود حاصل بین دارندگان ارز توزیع می شد.

در آن زمان این به عنوان یک ایده انقلابی تلقی می شد. DAO یک عرضه اولیه برای صندوق خود تأمین کرد که بیش از 150 میلیون دلار سرمایه گذاری اتر را به خود جلب کرد و به DAO تأثیر چشمگیری در جامعه اتریوم داد. با این حال، DAO به درستی برنامه ریزی نشده بود و قراردادهای هوشمندی که آنها بسته بودند، آسیب پذیر بود.

هک DAO

در 18 ژوئن 2016، یک هکر با حمله به قراردادهای هوشمند توانست 3.6 میلیون اتر را که در آن زمان تقریبا 50 میلیون دلار ارزش داشت، سرقت کند. این باعث شوکه شدن مجموعه شد و قیمت اتر را از 20 دلار به 11 دلار کاهش داد.

توافق جمعی به منظور تقسیم

پس از هک، جامعه اتریوم به سرعت برای تصمیم گیری در مورد موضوع دور هم جمع شدند. اکثریت قریب به اتفاق موافقت کردند که بلاکچین اتریوم را هارد فورک کنند. این کار هک را خنثی می کرد و اتر دزدیده شده را باز می گرداند.

با این حال، گروه اقلیت افرادی بودند که معتقد بودند این هک به دلیل بی کفایتی توسعه دهندگان DAO است و تغییر این کار بر خلاف این عقیده است که بلاکچین قابل تغییر نیست. اکثریت با ایده دنبال کردن ایجاد هارد فورک اتریوم موافقت کردند و بلاکچین باقیمانده با هک DAO اکنون به عنوان  اتریوم کلاسیک شناخته می شود.

تفاوت

 اتریوم کلاسیک همچنان تفاوت هایی با اتریوم دارد.  اتریوم کلاسیک یک منبع ثابت با کمتر از 230 میلیون توکن را در اختیار دارد. اعضای تیم پشتیبان اتریوم کلاسیک همه با نام مستعار فعالیت می کنند، و این کار باعث می شود در مقایسه با ارزهایی مانند پرفکت مانی و بیت کوین و ... که تمام موارد را آشکارا بیان میکنند، بسیاری به اهداف واقعی آنها شک کنند. در حالی که اتریوم شاهد رشد چشمگیر جامعه و نوآوری های عمده فناوری بوده است، اما  اتریوم کلاسیک از قافله عقب مانده است.

 



  • اتریوم کلاسیک,

{{-- --}}