کوانتوم: یک بلاک چین منبع باز

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۹۹

 کوانتوم QTUM

کوانتوم یک پروژه بلاکچین منبع باز است که در چین مستقر است. با ترکیب کد پروژه های بیت کوین و اتریوم، کوانتوم یک محیط قوی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند تا بتوانند برنامه های غیرمتمرکز را ایجاد کنند.

-تاریخ راه اندازی: 12 مارس 2017

-ارزش افزوده پس از عرضه اولیه: 15.6 میلیون دلار

-قابلیت استخراج: PoS

-بنیانگذاران: پاتریک دی

-سرمایه گذاران اصلی: راجر ور (مدیر عامل شرکت Bitcoin.com ، استار زو مدیر عامل OkCoin ، شرکت سرمایه گذاری فن بوشی، جرمی گاردنر  بنیانگذار Augur ، آنتونی دی ایوریو بنیانگذار اتریوم، چن وایکسینگ بنیانگذار kuaiDi ، جیهان چو (بنیانگذار اتریوم اچ کی، بیت کوین اچ کی

-مشاوران: جفری ورنیک (سرمایه گذار حامی  Uber، Airbnb

-نوع: پلتفرم

کوانتوم به عنوان بزرگترین رقیب NED در نظر گرفته می شود، زیرا هر دو شرکت در تلاشند بازار چین را بپذیرند. بنیانگذار کوانتوم، پاتریک دی است که از دانشگاه دراپر فارغ التحصیل شده و قبلا در Alibaba کار می کرده است.

شرکت پشتوانه این ارز، بنیاد کوانتوم نامیده می شود و یک نهاد مستقر در سنگاپور است. این پلتفرم در طول عرض اولیه خود طی 5 روز بیش از 15 میلیون دلار سرمایه جمع کرد که یکی از بزرگترین عرضه اولیه های در آن زمان بود. تیم کوانتوم عمدتا در چین اقامت دارد و بسیاری از استارت آپ های بلاکچین را برای ایجاد این پلتفرم جذب کرده است.

فناوری

ایده پس زمینه کوانتوم این است که کد کد مرکزی بیت کوین کور (Bitcoin core) را برداشته و آن را از حالت اثبات کار که پایه بسیاری از ارزها مانند پرفکت مانی است را به اثبات سهام تغییر دهید. مرحله بعدی این است که ماشین مجازی اتریوم (EVM) را با بلاکچین کوانتوم سازگار کند. این بدان معناست که کلیه قراردادهای هوشمند ساخته شده بر روی اتریوم می توانند مستقیما در شبکه کوانتوم کپی و عملیاتی شوند.

از آنجا که کد Bitcoin Core و ماشین مجازی اتریوم در ابتدا سازگار نیستند، کوانتوم از یک فناوری زیربنایی به نام لایه انتزاع حساب استفاده می کند، که مانند یک پل عمل می کند. این شکاف بین ماشین مجازی اتریوم و خروجی تراکنش انجام نشده (UTXD) مدل بیت کوین کور را به هم وصل می کند. این روش به بلاکچین بیت کوین کور امکان تعامل یکپارچه با ماشین مجازی اتریوم را داده است.

 



  • کوانتوم,

{{-- --}}