آردور چگونه شکل گرفت؟

شنبه, ۱۶ اسفند ۹۹

آردور (ARDR) چگونه شکل گرفت؟

بهتر است قبل از آشنایی با آردور با مفهوم کلی بلاک جین آشنا شوید که در واقع برای اولین بار با پیدایش بیت کوین که از ارزهای دیجیتال می باشد به وجود آمد و  برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران پدیدار شد.

همان گونه که در بالا اشاره شد بیت کوین، پرفکت مانی و سایر ارزهای دیجیتال جزو مهم ترین فناوری بلاک چین می باشند. حال می توانید آردور را راحت تر بشناسید.

آردور یک شرکت بلاکچین به عنوان خدمات (BaaS) است، که به شرکت ها کمک می کند تا بلاکچین های خود را به صورت زنجیره های کوچک تولید کنند. زنجیرهای کوچک دارای ویژگی های زنجیره اصلی (مانند رأی دادن و تجارت) هستند و می توانند با زنجیرهای کوچک دیگر تعامل داشته باشند.

تاریخ راه اندازی: 1 ژانویه 2018

قابلیت استخراج: PoS

بنیانگذاران: کریستینا کالچوا، لیور یافا، پتکو پتکوو

نوع: پلتفرم

آردور و ان ایکس تی (Nxt)

آردور توسط Jelurida، شرکتی که پلتفرم های بلاکچین منبع باز ایجاد می کند، توسعه داده شده است. اولین محصولJelurida، ان ایکس تی نام داشت که یک پلتفرم بلاکچین مشابه اتریوم بود. آردور دومین محصول Jelurida است که به اعتقاد خود شرکت نسل دوم Nxt است. آردور در سال 2016 آزمایشگاه خود را راه اندازی کرد و سکه های آردور متناسب با دارندگان Nxt توزیع شد.

آردور و Nxt هر دو از روش فورجینگ استفاده می کنند که یک روش استخراج اثبات سهام است.

مقیاس پذیری

مسئله اصلی که آردور در تلاش برای حل آن است اغلب به عنوان "نفخ بلاک" شناخته می شود. با متداول شدن بلاکچین ها، استفاده به شدت افزایش می یابد. مقدار داده های تاریخی مورد نیاز برای ذخیره توسط یک گره کامل بسیار زیاد خواهد شد. آردور این مشکل را به دو روش حل می کند.

  • زنجیره های خرد

هر شرکتی بلاکچین مخصوص به خود را به صورت زنجیره خرد در اختیار خواهد داشت. بلاکچین آردور اصلی، تصاویر زنجیره های خرد را ضبط خواهد کرد. به این صورت میزان اطلاعات مورد نیاز جهت ذخیره در زنجیره اصلی آردور به شدت کاهش می دهد.

  • هرس کامل گره

آردور همچنین عملیات هرس کامل گره را انجام می دهد، به اینصورت که تصاویر قدیمی زنجیره خرد با دریافت اطلاعات جدید مرتباً از زنجیره اصلی آردور برداشته می شوند. با این کار میزان داده های تاریخی که باید ثبت شوند بدون وجود خطر اطلاعات غلط کاهش می یابد.

توسعه آینده

آردور قصد دارد از طریق تیم توسعه خود چندین زنجیره خرد ایجاد کند. در آینده، توسعه دهندگان خارجی می توانند زنجیره های خرد خود را ایجاد کنند. IGNIS اولین زنجیره خردی است که راه اندازی شده است. طی عرضه اولیه بیش از 15 میلیون دلار بودجه دریافت کرد.

 



  • آردور,
  • ارز دیجیتال,
  • دیجی پول,
  • پرفکت مانی,
  • خرید پرفکت مانی,

{{-- --}}