معاملات رایگان نانو

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۹۹

نانو   NANO

نانو که پیشتر با نام Raililocks شناخته می شد، یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که از فناوری Block Lattice برای ارسال و دریافت معاملات استفاده می کند. معاملات در عرض چند ثانیه و بصورت کاملا رایگان انجام می شود.

-تاریخ راه اندازی: 2017

-بنیانگذاران: کالین لماهیو

-نوع: ارز

نانو که توسط کالین لماهیو ایجاد شده است، نوع جدیدی از ارز رمزنگاری شده است که از فناوری Block Lattice برای ارسال و دریافت معاملات استفاده می کند. به جای استفاده از ماینرها مانند سایر ارزهای بیت کوین و پرفکت مانی و ... ، نانو از سیستمی از گره (نود) های نماینده استفاده می کند که به عنوان رأی دهنده برای اطمینان از ایمن و دقیق بودن معاملات عمل می کنند. تراکنش های نانو فاقد کارمزد هستند و سرعت پردازش آنها بسیار سریع است.

با استفاده از نانو ، هر حساب دارای شبکه بلاک مخصوص به خود است که به عنوان بخشی از یک نمودار چرخشی بزرگتر جهت دار است. هر کاربر یک اختیار رایانه ای برای تأیید معاملات خود فراهم می کند، بدین معنی که برای به روزرسانی دفتر کل در بلاک های عظیم، به کل شبکه نیازی نیست.

بدون کارمزد

کاربران مقیاس پذیری نامحدود بعلاوه­ی معاملات فوری و بدون کارمزد دریافت می کنند. این نبود هزینه به لطف حداقل منابع مورد نیاز شبکه، از جمله عدم نیاز به سخت افزار استخراج با قدرت بالا، امکان پذیر است. طبق آمار وب سایت، شبکه نانو تاکنون بیش از 4 میلیون تراکنش را پردازش کرده است. با توجه به اینکه دفتر کل کاهش نیافته صرفا 1.7 گیگابایت حجم دارد، این موضوع حتی چشمگیرتر می شود.

چرا یک شخص باید یک گره را بدون هیچ انگیزه ای ایجاد کند؟

مقدم بر هر چیزی، هر کسی که از نانو استفاده می کند در حال حاضر یک گره را از طریق کیف پول نانو اداره می کند. اگر از کیف پولی مانند Nanowallet استفاده می کنید، اساسا نمایندگی یا قدرت رأی دادن خود را به یکی از حساب های Nanowallet اختصاص می دهید. Nanowallet عملیات رأی دهندگی اثبات سهام را برای شما انجام می دهد.

هنگامی که برای اولین بار یک حساب نانو ایجاد می کنید، گره نماینده شما به یکی از 8 گره رسمی اختصاص داده می شود که توسط dev ها نگهداری می شود. این را می توان به گره دیگری که شما ترجیح می دهید تغییر داد. با گذشت زمان، انتظار می رود تعداد بیشتری از گره های تأیید ایجاد شده توسط کاربر وجود داشته باشد.

شبکه نانو برای عملکرد خود به گره های زیادی احتیاج دارد. گره های بیشتر منجر به عدم تمرکز، حل سریعتر مشکل و افزایش ظرفیت می شوند. با رشد شبکه، ادغام این نمایندگان معکوس خواهد شد و قدرت رای دهندگی در میان هویت های منحصر به فرد تر توزیع می شود.

تأیید لایت کوین توسط چارلی لی

در فوریه 2018، خالق لایت کوین، چارلی لی، در توییتی نوشت: «اخیرا نگاهی به ارز نانو انداختم. بسیار شسته و رفته است. هر حسابی بلاکچین مخصوص خود را دارد. این ارز بر معاملات سریع و پرداخت های رایگان تمرکز  دارد. از Proof-of-Stake (اثبات سهام) برای محافظت در برابر هزینه مضاعف و Proof-of-Work اثبات کار برای مقابله با اسپم ها استفاده می کند. چالش غیرمتمرکز نگه داشتن آن است."

برای مشاهد بحث بین چارلی لی و بنیانگذار نانو کلیک کنید.

 

 



  • نانو,

{{-- --}}