همه چیز درباره بیت کوین

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۹۹

 

درباره بیت کوین چه می دانیم؟

بیت کوین که غالبا «طلای دیجیتال» نامیده می شود، اولین رمزارز دفتر کل غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است. بیت کوین به عنوان یک سیستم نقدی دیجیتال طراحی شده است که به یک منبع معتبر مرکزی متکی نیست.

-تاریخ راه اندازی: ژانویه 2009

-قابلیت استخراج: PoW

-بنیانگذاران: ساتوشی ناکاموتو

-ارزهای مرتبط: Bitcoin Cash، Bitcoin Gold، Bitcoin Diamond

-سرمایه گذاران عمده: دوقلوهای وینکلوس، تیم دراپر، پیتر تیل، مارک آندرسن

-نوع: ارز

 

بیت کوین اولین رمزارز دفتر معاملات غیرمتمرکز جهانی است که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است، و به عنوان یک سیستم نقدی دیجیتال طراحی شده است که متکی به یک منبع معتبر مرکزی نیست.

معاملات بیت کوین با استفاده از فناوری بلاک چین، ایمن شده و در یک دفتر عمومی غیر متمرکز ثبت می شوند. بیت کوین های جدید از طریق فرآیندی به نام استخراج تا حداکثر حجم 21 میلیون تولید می شوند.

از آنجا که چندین گره (آن ها را به عنوان افرادی که دفتر معاملات بیت کوین را روی رایانه خود اجرا می کنند در نظر بگیرید) اعتبار دفتر معاملات را تأیید می کنند، این ارز غیرمتمرکز شده و توسط شبکه محافظت می شود که برخلاف یک سیستم متمرکز مانند بانک ها، که در آن یک سازمان یا شخص اختیار تصمیم گیری نهایی را دارد، عمل می کند.

 

نحوه استخراج بیت‌کوین

امنیت تراکنش‌های شما هنگامی که برای کسی بیت کوین ارسال می‌کنید یا دریافت می‌کنید توسط استخراج‌کننده ها یا ماینرها تامین می‌شود، این افراد با حفظ امنیت شبکه از این بستر پاداش‌هایی به صورت درصدی از معاملات دریافت می‌کنند، اما استخراج آن به همین سادگی نیست

برای این کار ماینرها به سخت افزارهای با قدرت بالای تحلیل ریاضی و معادلات نیاز دارند، زیرا زمان رمزگشایی کدها عامل تعیین دریافت سود ماینرهاست.

 

مزایای بیت کوین

  1. سرمایه گذار ریسک پذیر مارک آندرسن مقاله ای را در ژانویه 2014 با عنوان "چرا بیت کوین مهم است" در نیویورک تایمز منتشر کرد که در آن ماهیت مخرب این فناوری را مورد بحث قرار می دهد. در این مقاله ذکر شده است که هزینه های معاملاتی کم بیت کوین امکان پرداخت های خرد را ممکن می سازد.
  2. پرداخت های خرد می تواند مجموعه ای از ویژگی ها را به همراه داشته باشد که به افراد قدرت انعطاف پذیری اقتصادی می دهد. از نمونه های آن می توان به مشاهده مقالات خبری به صورت هزینه به ازای هر مقاله به جای خرید اشتراک اشاره کرد. یا اینکه به جای دریافت حقوق در پایان هر ماه آن را روزانه دریافت کنید.
  3. یکی دیگر از مزایای بیت کوین امنیتی است که بواسطه آن بازرگانان می توانند پرداخت های آن را بپذیرند و بلافاصله آن را به ارز فیات تبدیل کنند. به این ترتیب پرداخت توسط کارتهای اعتباری ضروری نبوده و در هنگام هک تاجر داده های مشتری به خطر نمی افتد. بازرگانان همچنین می توانند از هزینه هایی که باید به Visa یا MasterCard بپردازند به شدت بکاهند.

 

تورم حاد دلیل رشد بیت کوین در ونزوئلا

واحد پول محلی کشور ونزوئلا، بولیوار، تورم بیش از حدی را تجربه کرد. این زمانی اتفاق می افتد که یک ارز با سرعت نگران کننده ارزش خود را از دست می دهد. در طول دوره تورم بیش از حد، اگر شخصی بولیوار 100 دلاری را در اختیار داشت، ظرف چند هفته ارزش همان بولیوار به 1 دلار می رسید. در نتیجه این تورم بیش از حد، شهروندان ونزوئلا دیگر به پول ملی خود اعتماد نکردند. در حالی که دلار مورد اعتمادترین ارز در جهان محسوب می شود، اما برای ونزوئلایی ها دریافت دلار بسیار دشوار بود. آنچه در نهایت اتفاق افتاد، رشد بیت کوین در این کشور بود. هر روز افراد بیشتری از آن در معاملات استفاده کردند و حقوق ها نیز بر مبنای آن پرداخت می شد.

این موضوع اهمیت بیت کوین را نشان می دهد که نیازی به یک سازمان مرکزی قابل اعتماد ندارد.

 

آینده بیت کوین

در حالی که ارزش بیت کوین طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، اما بحث و جدال های بسیاری بر سر رمزارزها وجود دارد. بسیاری از آژانس های دولتی و نهادهای مهم در برابر آن مقاومت می کنند و ادعا می‌کنند که این چیزی بیش از یک حباب نیست.

با این حال، فناوری بیت کوین و بلاک چین با ایجاد شبکه جدیدی که افراد می توانند دارایی های ارزشمند خود را از طریق یک سیستم بی اعتبار به صورت آنلاین معامله کنند، انقلابی در جهان ایجاد کرده است. اسناد رسمی اولیه ساتوشی یک سیستم نقدی دیجیتال را مشخص می کند که متکی به یک منبع معتبر مرکزی نیست. گرچه هدف وی در تبدیل بیت کوین به یک سیستم بین المللی پولی همچنان قابل تحقق نیست، اما توسعه دهندگان جدید بصورت شبانه روزی در حال تلاش هستند که پروتکل آن را بهبود بخشند و دسترسی به ارز دیجیتال را آسان تر کنند.



  • بیت کوین,

{{-- --}}